איך נבחר מצלמת דרך לרכב?

איך לבחור מצלמה לרכב מתוך המבחר הגדול הקיים. איפה רוכשים ואיך נדע איזה מצלמת רכב תתאים לנו. האם כדאי להשקיע במצלמה יקרה  או שקניית מצלמה זולה תספיק לנו. האם כדאי לקנות מצלמת דרך דו כיוונית המצלמת את פנים הרכב ואת הנסיעה החיצונית ולמה כדאי שיהיה מצלמה המתעדת את הנסיעה.

מצלמה לרכב היא למעשה קופסא שחורה שמתקינים ברכב והיא מצלמת את חזית הרכב בזווית צילום דומה לזווית הצילום של הנהג. הסיבה העיקרית להתקנה של מצלמת רכב הן לתעד את הנסיעה ותקריות תאונות או עבירות תנועה לא עלינו. במקרה וחלילה נקלעתם לתאונה ,תצטרכו להוכיח מי האשם בה, תמונה שווה אלף מילים וסרטון קצר שווה אלף תמונות. לכן חשוב מאוד לבדוק שיש במצלמה חותמת של שעה ותאריך על ההקלטה. שימו לב שבמקרה תאונה וסטירה בין הגרסאות של המעורבים בתאונה חברות הביטוח מכירות בהקלטה של מצלמות לרכב והן רואות בה ראייה מוצקה וברורה.

אבל בואו לא נהיה כל כך רציניים תמיד. מצלמות דרך לרכב מומלצות בהחלט גם עבור תיעוד של טיולים ונסיעות שטח לצרכי פנאי עם חברים בסוף שבוע.

מצלמה לרכב כהוכחה מול דוחות חניה או דוחות תנועה : במקרה של  עבירה שלא ביצעתם וקיבלתם דוח תנועה שלא בצדק, תיעוד ממצלמת הרכב יכולה לשמש כראייה בערעור בבית המשפט. ישנם מצלמות דרך לרכב אשר מקליטות סאונד ואז אפשר גם לתעד את השיחה והטענות ביניכם לשוטר התנועה.

איך נבחר מצלמת דרך לרכב

ניתן למצוא מבחר וסוגים שונים של מצלמות רכב, אז איך נדע איזה מצלמת רכב מומלצת?

אז ראשית נחשוב איזה זווית צילום אנחנו צריכים. לדוגמא, ידוע שנהגי מוניות יבקשו מצלמה לרכב דו כיוונית המצלמת את הדרך ואת פנים הרכב לתיעוד התנהגות או שיחה אלימה של נוסעי הרכב. ישנם מצלמות דרך 360.זאת למעשה מערכת המורכבת ממספר עדשות המצלמות את פנים הרכב, את אחורי הנסיעה למקרה של תאונה אחורית ואת פנים הנסיעה בו זמנית. כמו כן ניתן למצוא מצלמות דרך 24\7 המצלמות גם במצב חניה, במקרה של “דפיקה קלה” או נזק מכוון.

הדבר החשוב ביותר בבחירת מצלמה לרכב, הוא לזכור שמצלמת הרכב נועדה לשמש ראייה איכותית וברורה במקרה שתזדקקו לה. הכבישים בארצנו עמוסים וצפופים ונהגים רבים מוסחים מגירויים רבים כמו הודעות ושיחות בטלפון או התעסקות ברדיו וההשפעה על הנהיגה מושפעת בצורה מיידית. כמו כן עייפות מצטברת או מזג אויר קשה מגבירה את הסכנה בתאונות אפילו בנסיעה זוחלת בפקקים.ככל שהמצלמה תהיה איכותית יותר כך תוכלו להיות שקטים יותר שבזמן אמת מצלמת הדרך תיתן הוכחה ברורה וחדה למקרה לחברות הביטוח או בבית המשפט.

 איכות המצלמה נמדדת בעמידות וחוזק, בקיץ הישראלי, החום המצטבר ברכב מגיע לחום קיצוני מאוד ומצלמות רכב עם מבנה חלש או סוללה פנימית לא תשרוד את תנאי החום הקיצוניים. יכולת ואיכות צילום חשובה גם בתנאי תאורה קשים כמו ראות מוגבלת בלילה בלי תאורה ,ערפל מתמשך או מעבר מהיר בין תנאי תאורה משתנים כמו יציאה או כניסה למנהרה או סינוור ישיר של שמש .מצלמות רכב איכותיים יכולים בהחלט להתגבר על מיכשולים אלו בזכות טכנולוגיות חדשות, כמו פילטר עדשה מסוג UV. הצילום חייב להיות חד ואיכותי בכל עת.

תכונות נוספות במצלמת רכב

מצלמות רכב דו כיווניות

קדמי ואחורי, צילום הדרך שמאחורי ומחזית הרכב, כך נתיב הנסיעה הקידמי והאחורי מצולמים. ישנם דגמים של מצלמות אשר מצלמים שלושה אזורים. חוץ מקדימה ואחורה, מצלמת המצלמה גם את פנים הרכב. כפי שציינו זהו תכונה שנהגי מוניות לרוב יבקשו.

חיבור ל-WiFi לשליטה וצפיה דרך הטלפון

ניתן למצוא מצלמות רכב היכולות להתחבר לטלפון הנייד. חיבור המאפשר העברה של הסרטים המוקלטים לענן, כך שסרטונים יהיו נגישים ובטוחים לצפייה בטלפון .

כרטיס זיכרון

כל החומר המוסרט והתיעוד של הנסיעה או של מקרה תאונה ישמר על כרטיס הזיכרון הנמצא בתוך המצלמת רכב .מכאן אנו מבינים עד כמה חשוב וקריטי איכות הכרטיס ונפח הזיכרון שלו. כרטיס הזיכרון חייב להיות מסוג העמיד לחום או קור קיצוני ונפח הזיכרון צריך להיות מספיק גדול, כלומר כמה שעות אנו יכולים להקליט על גבי כרטיס הזיכרון מבלי למחוק חומרים חשובים.

חיישן המצלמה

איכות, סוג וחברת החיישן במצלמת הרכב חשובה ותשפיע באופן ישיר על איכות התמונה.ישנם מצלמות המשתמשות באמצעות חיישן של חברת  SONY רגיש במיוחד כמו לדוגמא במצלמה מדגם Neoline  G-Tech X53 המקליט וידאו באיכות Full HD במהלך היום והלילה באיכות ללא פשרות.

סוג וקוטר העדשה

בדיוק כמו במצלמה דיגיטלית או בטלפון חכם, גם כאן חשיבות העדשה ואיכות האופטיקה חשובה ומשפיעה על איכות ההקלטה בצילום. חברת NEOLINE יצרנית מצלמות רכב מהמובילות באירופה פיתחה עדשות זכוכית עם מסנן עדשה CLP ,ממש כמו משקפי שמש פולורייזר  37 מ”מ ממוקם  כדי למנוע סנוור אור שמש והשתקפויות של עצמים פנימיים על השמשה הקדמית. מסנן CPL גם משפר משמעותית את ניגודיות התמונה.

מתלבטים איך לבחור מצלמת דרך לרכב? התייעצו עם איש מקצוע

אנו מזמינים אתכם לעיין בקטלוג המלא של מצלמות הדרך באתר וויו סנטר.

הצוות המקצועי של ViewCenter ישמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה והתייעצות ולהכווין אתכם אל המוצר שיענה על דרישותיכם.

בכל שאלה והתייעצות, צרו עמנו קשר טלפוני, התכתבו איתנו בצ’אט הווירטואלי או השאירו פניה ונציג ישוב אליכם בהקדם.

מתחייבים למחירים תחרותיים

השאירו פרטים ואנו נשתדל לחזור בהקדם האפשרי:

Open chat
היי, איך נוכל לעזור ?