מהי מצלמת PTZ?

מהי מצלמת PTZ?

מצלמות פאן-הטיה-זום (PTZ) בנויות עם חלקים מכניים המאפשרים להן להסתובב מצד לצד, להטות למעלה ולמטה ולהתקרב ולהתרחק מנקודה מסוימת. המצלמות משמשות בדרך כלל לניטור אזורים פתוחים לרווחה הדורשים תצוגה של 180 או 360 מעלות, ונפרסים בתחנות שמירה שבהן צוות פעיל יכול להפעיל אותם באמצעות בקר מצלמה מרחוק.

בהתאם למצלמה או לתוכנה שהיא כוללת, ניתן גם להגדיר מצלמות מהסוג הזה לעקוב אוטומטית אחר פעילות המופעלת בתנועה או לעמוד בלוח זמנים שנקבע מראש. מצלמות PTZ הן בדרך כלל חלק ממערכת מעקב גדולה יותר, שבה ה-PTZ עוקב אחר תנועה, בעוד מצלמה קבועה אחרת מצלמת תמונות מפורטות.

בעוד “PTZ” מציין סוג מסוים של חומרת מצלמה, “ePTZ” מתייחס לתכונת תוכנה. מצלמות אבטחה אלקטרוניות בהטיה-הטיה-זום (ePTZ) אינן זזות פיזית, אלא משתמשות בזום דיגיטלי כדי להעניק את אפקט ה-Pan-Til-Zoom שיש במצלמה קבועה. זה מאפשר למפעילי מצלמות להגדיל אזורים שהם היו רוצים להתמקד בהם, ומונע את פערי הכיסוי האופייניים למצלמות PTZ מסורתיות. עם כמה פתרונות המציעים כיסוי של 360°, מצלמת ePTZ יכולה להיות דרך רבת עוצמה לספק חוויה דמוית PTZ תוך הקלטת שדה הראייה כולו. מצלמות PTZ מתאימות במיוחד לחדרי ישיבות ולכינוסים, ולכן הן פופולריות במיוחד במגזר העסקי, וגם במוסדות לימוד שונים.

מה זאת מצלמת PTZ אבטחה?

מצלמת אבטחה PTZ, היא מכשיר מעקב מתקדם שנמצא בשימוש נרחב במערכות אבטחה. המצלמה כוללת יכולות ניטור גמישות ומקיפות. פונקציית ה”פאן” מאפשרת למצלמה להסתובב אופקית ולכסות שטח רחב, מה שהופך אותה למצלמת מעקב איכותית במיוחד.

תכונת ה”הטיה” מאפשרת תנועה אנכית, ומאפשרת למצלמה להביט למעלה ולמטה. יכולת ה”זום” מאפשרת למצלמה להגדיל ולהתמקד באובייקטים או אזורי עניין ספציפיים.

מצלמות PTZ נשלטות בדרך כלל מרחוק, בשליטה ידנית או אוטומטית, וניתן לתכנת אותן לעקוב אחר תנועות ספציפיות או דפוסים מוגדרים מראש. הרבגוניות הזו הופכת את מצלמות ה-PTZ ליעילות ביותר למעקב בשטחים גדולים, שכן הן יכולות לנטר ולעקוב אחר נושאים בדיוק ובפירוט רב.

יתרונות של מצלמת PTZ

כעת שאתם יודעים מהי מצלמת PTZ, הגיע הזמן לגלות את היתרונות הייחודיים שלה:

מספקת כיסוי רחב

מצלמות PTZ מציעות שדה ראייה רחב ויכולות להסתובב אופקית עד 360 מעלות. זה מאפשר להן לנטר שטח גדול ללא צורך במספר מצלמות קבועות, מה שמפחית את עלויות ההתקנה והתחזוקה.

מאפשרת ניטור גמיש

עם יכולת הזזה, הטיה וזום, מצלמות PTZ יכולות להתמקד באזורים ספציפיים או באובייקטים מסוימים. הן מספקות את הגמישות להתאים את זווית הצפייה ולהתקרב לתצפיות מפורטות ומאפשרות ניטור יזום.

מאפשרת מעקב פעיל

ניתן לתכנת מצלמות PTZ לעקוב אוטומטית אחר עצמים נעים או לעקוב אחר דפוסים מוגדרים מראש. תכונה זו שימושית במיוחד בתרחישים שבהם נדרש ניטור רציף של נושא ספציפי, כגון באזורים חיצוניים גדולים או מיקומים בעלי חשיבות.

מספקת יכולת הרתעה והתערבות

הנוכחות של מצלמות PTZ יכולה לשמש כגורם מרתיע מפני פולשים פוטנציאליים או פעילויות חשודות. בנוסף, כאשר מתרחשת תקרית, ניתן לשלוט מרחוק במצלמות PTZ כדי לספק מידע חזותי בזמן אמת לאנשי האבטחה, מה שמסייע בהתערבות ובתגובה בזמן.

יחס עלות-תועלת

במקום לפרוס מספר מצלמות קבועות לכיסוי שטח גדול, מצלמת PTZ אחת יכולה לבצע את המשימה. זה יכול להביא לחיסכון בעלויות במונחים של ציוד, התקנה, כבלים ותחזוקה, מה שהופך את מצלמות PTZ לבחירה חסכונית יותר עבור מעקב מקיף. המצלמות האלו אידאליות עבור חדרי ישיבות, שכן הן מאפשרות להתמקד באלו שמדברים, ובכך ליצור חדרי ישיבה היברידיים ומתקדמים במיוחד, עם תיעוד ושיחות בזמן אמת.

רכישת מצלמת PTZ איכותית מבית וויו סנטר

מצלמות PTZ הן אידאליות עבור חדרי ישיבות, וכן עבור צורכי אבטחה. כדי ליהנות מהיתרונות הרבים של מצלמות מהסוג הזה, חשוב לרכוש מצלמה איכותית בלבד. בחברת וויו סנטר זמין לכם ציוד צילום של מיטב החברות בעולם, כולל מצלמות PTZ. כאן באתר תוכלו לרכוש מצלמת PTZ איכותית שמתאימה לצרכים שלכם, במחירים נוחים ועם משלוחים לכל רחבי הארץ.

אם אתם לא בטוחים איזה דגם מתאים לכם, הצוות המיומן שלנו כאן עבורכם. משנת 2008 וויו סנטר מספקת שירותי ייעוץ ומכירה עבור לקוחות מכל רחבי הארץ, ואנחנו נשמח לעזור לכם בכל עת שתרצו. ניתן לפנות אלינו במגוון דרכי התקשרות, ולקבל מענה מהיר עבור כל צורך, עם התאמה אישית של מצלמות ומוצרים אחרים בדיוק לפי הצרכים שלכם.

מתחייבים למחירים תחרותיים

השאירו פרטים ואנו נשתדל לחזור בהקדם האפשרי:

Open chat
היי, איך נוכל לעזור ?